werk in uitvoering

Gisteravond, zijn we ondanks de vakantietijd toch even druk aan het werk geweest. De keerlus met dubbel spoor is voor wat betreft de rails kaal gemaakt. Het spoor was erg gevoelig voor warmtewisselingen en daar door sprong de rail regelmatig uit de railstoeltjes. Het kwam maar niet goed. Ook lag dit spoor onder verkanting en dat droeg ook niet direct bij aan een goed verloop. Dus er komt nieuwe rails op. De kleine bakjes zijn met borgpennen vast gezet en gaan niet meer uit elkaar bij vervoer.
DSCN3302-1

Ook zijn de bakovergangen opnieuw gefixeerd. Een enkeling zoals hierboven is deels opnieuw gelegd. De aansluiting op de linker bak liep omhoog en er hoeft niet schans worden gesprongen. Alle bakken zijn nu tegen elkaar vast getrokken met inbusbouten. De bouten zitten aan een kant (bak) door een koperen bus en aan de andere zijde (bak) in een slagmoer. M10!!

DSCN3303-2

 

Hier boven wordt aan het dorp gewerkt. Het kon niet anders, maar naast de kerk komt een kerkhof. Eerst worden de stoepranden met klei gemaakt.

DSCN3300

Hierboven is zichtbaar gemaakt hoe het nieuwe schaduwstation wordt gebouwd. Verscholen achter de nog te maken achtergrond komen drie sporen van c.a. 8 meter te lopen. Deze worden via een wisselstraatje aan beide zijden aan gesloten op de keerlussen. Door de gekozen lengte zijn we in staat om op deze sporen 6 treinen op te stellen die via relais geschakeld worden. (buiten om het Dinamosysteem om). Dit scheelt veel geld. De hangende bakdelen zijn te verwijderen en op te vouwen d.m.v. scharnieren.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s